onlineamoozan

آنلاین آموزان بستریست برای همه جهت برگزاری کلاس های آنلاین، آزمون های آنلاین، وبینارها و ...

onlineamoozan

آنلاین آموزان بستریست برای همه جهت برگزاری کلاس های آنلاین، آزمون های آنلاین، وبینارها و ...

آموزش آنلاین



چه بخواهیم چه نخواهیم اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات، هر روزه هرچه بیشتر در زندگی بشر نفوذ می کند. نگاه ها و تفکرات و روشهای سنتی جای خود را به شیوه های جدید زندگی مبتنی بر شبکه و ارتباطات و تکنولوژی می دهد. تا دیروز فروشگاه خوب و پردرآمد تنها فروشگاهی در قلب بازار و با ویترینی شیک و پرهزینه و سرمایه ای زیاد بود. ولی امروزه کانالهای تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و سایتهای اینترنتی و نرم افزارهای
پر کاربرد هستند که بدون هزینه اولیه و جاری زیادی، توانسته اند بسیار مطرح، پر طرفدار و پر درآمد باشند. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و برنامه اسنپ نمونه های از این تغییرات هستند.

مردمیکه تا دیروز برای رفع همه نیازهای خود از خانه بیرون رفته، به بازار می رفتند و از ویترین مغازه ها بازدید می کردند تا به میل خود خرید کنند، مدتیست که درخانه می نشینند و در سایتهای اینترنتی، گروههای تلگرامی و صفحات اینستاگرامی، کالا یا خدمت مورد نیاز خود را جستجو می کنند.

به عنوان مثال تاثیر فناوری اطلاعات در سیستم مالی به گونه ای بوده است که سیستم بانکی و پولی و مبادلات مالی دنیا متحول شده است. استفاده از خودپرداز، پوزهای فروشگاهی بی سیم، موبایل بانک و اینترنت بانک و ده ها خدمات پولی غیرحضوری دیگر عمومیت پیدا کرده، بطوریکه اگر فروشگاه یا حتی فروشنده دوره گردی پوز فروشگاهی نداشته باشد با مشکل مواجه می شود و اگر شخصی برای انتقال وجه، حضوراً به بانک مراجعه کند مورد تعجب واقع خواهد شد.

این تغییرات اساسی دقیقا در برخی از جنبه های آموزشی رخ داده و برای بسیاری جنبه های دیگر در حال رخ دادن است. رشد آموزشهای آنلاین در دنیا بسیار زیاد بوده است.


تکنولوژی پیش می رود و منتظر کسی نخواهد ماند،
 اگر در کسب و کار سوار قطار تکنولوژی شدیم، به موفقیت خواهیم رسید وگرنه باید در همانجا بمانیم ....


دانشگاهها در حال ایجاد رشته های مجازی هستند. فروشگاههای اینترنتی کتاب با رشد فروش چشم گیری مواجه بوده اند، فروش فیلم های آموزشی و مقالات در اینترنت رشد چشم گیری داشته است (هرچند فیلمهای از قبل ذخیره شده آموزشی و یا نرم افزار های آموزشی دارای نقاط ضعفی نیز هستند. مثلا اینکه امکان پرسیدن سوال از مدرس در آنها وجود ندارد. همه دانش آموزان شبیه هم نیستند لذا معلم باید از نقاط ضعف و قوت دانش آموز خبر داشته باشد تا برخی مطالب را بیشتر توضیح دهد و از روی برخی دیگر با سرعت عبور کند.)

لذا مسلماً مدارس یا آموزشگاه هایی که از امکانات دیجیتال و اینترنتی بهره مند باشند بیشتر مورد توجه والدین و دانش آموزان واقع می گردند و می بایست مانند بقیه مشاغل، درصورتیکه تمایل ندارند از غافله عقب بمانند، از فناوری اطلاعات و اینترنت در کار خود استقبال و استفاده نمایند. بهتر است بیشتر بیاندیشیم ......


در حال حاضردر دنیا دانشگاه ها، موسسات و فضاهای حقیقی جای خود را به کلاس ها و دوره های مجازی داده اند. در این سیستم نیازی به حضور استاد و دانشجو در موسسات نیست و بدین ترتیب مشکلاتی از قبیل زمان ایاب و ذهاب،  زود یا دیر رسیدن، سرما و گرمای هوا، ترافیک، هزینه، جای پارک و ... حل شده است.

برای درک بهتر، به عنوان مثال برای برگزاری یک کلاس حضوری به مدت 90 دقیقه با احتساب زمان های رفت و برگشت و تلف شده به طورمیانگین حداقل بین 150 الی 180 دقیقه یعنی حدودا 2 برابر زمان هدر می رود.

شما می توانید تنها با داشتن یک کامپیوتر خانگی به همراه وب کم و میکروفون و یا لپ تاپ و اینترنت با سرعت حداقل 128 کیلوبیت بر ثانیه در ساعتهای مورد نظر خود از کلاس ها بهره مند شوید.

اما این باور غلط همچنان وجود دارد که شرکت در کلاس حضوری و ارتباط رو در رو بهتر از ارتباط کلاسی به صورت مجازی است، ولی عکس این موضوع در کشورهای پیشرفته کاملا به اثبات رسیده است و استفاده از آموزشهای آنلاین مجازی و اینترنتی روز به روز درحال گسترش است.

شما همچنین می توانید کلاس آنلاین خود را با هماهنگی مدرس ضبط کنید و در وقتی دیگر به بررسی و مرور مجدد مطالب بپردازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.